fredag 26. september 2008

Sol er med på sin første påkjørsel

Denne uka har jeg hatt vakt, og i går kveld ble vi kalt ut på en påkjørsel. Dette var første gangen Sol har vært med ut. Jeg lot henne sjekke dyret på stedet, men siden det var endel trafikk var det ikke så enkelt. Hun lurte veldig på hvorfor vi skulle ha med dyret i bilen, det var til og med litt skummelt med en gang. Det gikk fort over.

Hjemme hadde hun ingen betenkeligheter med å kaste seg over dyret. Hun har jo gått noen få blodspor med en klauv i enden, og den har hun fint klart å bære. Hun forsøkte det samme med klauvene på dyret, men de satt fast, til hennes store forbauselse. Det var spennende for meg å observere hvordan hun sjekket ut dyret, og fant ut at det ikke var noe å være redd for og etter hvert begynte å buste det litt. Det er krutt i den lille frøkna det er i hvert fall sikkert.

Begge hundene fulgte nøye med på hele slakteprosessen. Fie vet at det blir noe snadder å få mens jeg holder på, så hun venter i spenning rett ved siden av meg. Sol prøvde å snike i den køen, men det gikk ikke. Fie forklarte henne raskt hvem som sto først i køen. Etter vel endt slakting var Sol fullstendig utslitt, det var spennende lukter og det tok også litt tid før jeg ble ferdig. Det går litt tregt å slakte i mørket, selv om jeg har lys.

Dagen i dag har hundene tilbrakt i bilen. Temmelig kjedelig altså. Men også grei oppladning til i morgen og Jaktprøven da. Jeg krysser fingrene og håper det går bra.

Dette er spennende


Fie er også med på slaktingen


Iveren på dyr er det ikke noe å si på...

1 kommentar:

Anastácio Soberbo sa...

Hei, I Love bloggen.
Beklager ikke skrive mer, men min norsk er dårlig.
En klem fra Portugal