lørdag 29. januar 2011

Fortsatt skiføre


Skiføret gir seg ikke enda og heldigvis for det. Vi går ca. 2 mil hver dag - på noe varierende løyper. De som er oppkjørte og går på jordene er suverene, men de oppkjørte inne i skogen er mer eller mindre isete så jeg får absolutt øvd opp balansen min. Jeg tror jeg ser ut som en flaksende kråke i noen av utforkjøringene, heldigvis har jeg ikke møtt noen enda.

Sol har også begynt å få opp farten i selen, nå går det skikkelig unna over jorder og myrer samt nedover. Fie gjør som hun alltid har gjort og som hun mener, jeg har fått 2 bein utlevert og får værsogod bruke dem også - altså hun ligger ca. 3 meter bak meg hele tiden på høyre siden i sporet, akkurat unna staver og ski.

Fie fikk løpetid sist søndag, denne uka har begge to hatt løpetid, deilig å få samlet alt i en velv. Så da blir det løpetid i juli på Fie og oktober/noevember på Sol. Det er ikke like enkelt å møte hannhunder med 2 løpetisper og ski på beina, men det har heldigvis ikke vært de store problemene, Fie går i bue utenom alle andre uansett og Sol gjør også det.

Jeg merker vi har bygget kondisjon alle sammen, både meg og hundene, spesielt meg selv. Plutselig har jeg fått armmuskler... og gått ned noen kilo siden jul...

Ingen kommentarer: