tirsdag 4. januar 2011

Løpetiden som ikke kommer...


Vi har alle våre bekymringer for løpetidene, kommer den midt i konkurransesesongen, eller kurs vi skal på, jaktsesongen eller til andre tider. Jeg har plutselig funnet ut; hvor blir det av Sol sin løpetid??? Jeg er vant til Fie som kommer omtrent på dagen 7 måneder og 1 uke hver gang. Nå har det gått over 9 1/2 måned siden Sol hadde løpetid sist. Det er fortsatt ingen tegn til den heller, så jeg får bare vente. Fordelen er jo at da kommer ikke neste løpetid får høstsesongen er over - og det passer meg bra. Det neste jeg tenker da er; hva med eventuelt hvalpekull? Kommer løpetiden hver 10. måned eller sjeldnere har vi ikke mange mulighetene fremover - omtrent 1 gang i året. Da har tankene begynt å spinne på den biten - og også velge hannhund, jeg har funnet en jeg liker - i Frankrike.... så det spørs vel om den blir aktuell. Det er 2 - 3 aktuelle litt nærmere, i Sverige. Jeg får tygge videre.

Vi har trent litt i det siste og selvfølgelig må det dukke opp problemer der også. Jeg syntes Fie var litt vel rød på innsiden av leppa og sjekket. Der var det mange små hakk, eller sprekker. Etter endel tanker rundt dette, hvordan i all verden har det skjedd, har jeg kommet til følgende. Dummiene blir våte og snøete ute, det er mange minusgrader og snøen og vannet fra munnen hennes fryser til tynn is som igjen skjærer i leppa. Er det noen andre som har andre og bedre forslag mottas det med takk. Så da har vi tatt det med ro med trening den siste uka. Sol har også blitt litt rød, men ikke fått sprekkene som Fie har. Jeg har også funnet frem alt jeg har av andre typer dummier, heldigvis har jeg 4 fugler i gummmi fra statene, noen harde plastdummier og 2 skaidummier så disse får duge nå fremover. Sånn sett er vinteren noe herk - men så er jeg glad i å gå på ski, så nå venter jeg bare på skiføret her. Det har bare kommet ca. 15 cm og det er for lite i skogen. Men, idag snør det så kanskje det ordner seg denne uka.

Bildet av Sol er tatt på ett av vannene rett ved meg, det blir måkt runder, og ett par større firkanter, alt for å gå på skøyter - trur eg, men jeg har enda ikke sett noen på skøyter der. Det er i hvertfall perfekt å trene på nå på vinterstid, lange rette linjer og jeg slipper å vasse i mye snø. Bare Fie blir bedre i leppa skal vi ta en tur inn dit ja.

Ingen kommentarer: