onsdag 29. desember 2010

FIE 8 ÅR IDAG


Fie på IWT Juli 2010

Idag (eller igår, dvs. 28.12) ble Fie 8 år! hvor i all verden har de årene blitt av? Mye har i hvert fall skjedd, på dyrefronten i heimen. På hjemmefronten har Fie opplevd å miste 5 av sine firbeinte venner, men hun har også fått 3 nye. For å gå gjennom lista: Vi har mistet;hunder - Bizzy (Pangro's Wilhelmina) hun ble 14 år og 4 måneder, Gulli (Pibiz C'Gulli) 15 år og 4 måneder, kaninen Knøtte 6 år, kattene Trulte 17 år og Misse 18 år. Jeg er overbevist om at jeg driver gamlehjem for dyr til tider... Tilveksten er Islandshestene Strakur og Valtyr og sist men ikke minst Fie's datter Sol (Pibiz Deer Tracker).

Det er jo ikke bare firbeinte venner som har kommet og gått... Fie er nok Hunden med stor H for meg, dvs. Once in a lifetime-hund. Jeg har aldri hatt en så allsidig hund noen gang, heller ikke en hund med hennes ro og fornuft. Hun stiller alltid opp på det jeg vil og gjør så godt hun kan - at jeg ikke alltid er den føreren hun fortjener er vel min feil... men, i en aktivitet er vi fullstendig samkjørte og det er når vi jobber på alvor, dvs. med spor og i det virkelige liv - ikke på treninger av forskjellig typer, der har vi det gøy - og jeg klarer ikke alltid å ta det like seriøst som andre...

Graatulerer med dagen jenta mi!!!

3 kommentarer:

Kari Hansen sa...

Gratulerer med dagen Fie, hilsen gyldenpelsen og lakrisen i Særp.

Mette sa...

Fie hilser og sier takk til gyldenpelsen og lakrisen - håper også vi sees snart til trening...dvs. at temperaturen beveger seg over -10....

Saritas blogg sa...

Gratulerer til Fie fra sprettkråka Carmen og Sarita:_)