torsdag 20. januar 2011

Ski, ski og atter ski


De siste 2 ukene har aktiviteten vært skiturer. Jeg tror ikke Fie og Sol har tilbakelagt så mye på så kort tid før.. Fra snøen kom og da også skiføret her ute har de trasket og løpt ca. 250 km på 12 dager. Vi har hatt 2 hviledager. Kondisjonen har i hvert fall føket til himmels - for både meg og hundene. Jeg er såpass heldig at vi er 3 i familien som liker å gå på ski, og alle tar med hundene. Den råeste utgaven var den dagen jeg gikk ca. 1,2 mil og møtte sønnen 300 meter fra bilen. Der snudde Fie og Sol og ble med ham på en 2 mils tur. Den dagen sov de godt... Jeg er heldig som har morsomme oppkjørte løyper jeg kan gå. Det går opp og ned akkurat som terrenget er her ute, med svinger i løypa og mange muligheter for knall og fall. De mulighetene har jeg absolutt benyttet meg av, det er lenge siden jeg har ramla så mye, men når Sol setter på gassen i nedoverbakker med dumper og krappe svinger må jeg ramle litt.....

Som en følge av dette ligger treningene våre på et minimum. Vi har trent de to dagene hvor skiene hadde hvilepause. Det er like greit, ikke særlig enkelt å trene i masse snø. Dummiene blir klissete og våte i hvert fall de av vanlig type. De andre holder jo mye bedre. Jeg syns det er litt vanskelig å trene også, det er tungt å gå i løssnøen så da blir det å trene i opptråkka stier oppe på jordet, heldigvis har hestene gått endel der så litt sti er det jo. Jeg tror det er greit å ikke trene noe særlig nå når Sol har løpetid, hun virker litt fjern tidvis.

Ingen kommentarer: