søndag 13. november 2011

WT, avslutning jaktcup og klubbmesterskap, 3 i 1

Dagens fotograf på bildene er Ann Kristin Olsen
Årets klubbmestere i alle klasser, Bill ble klubbmester Åpen klasse

Bill dro i land seieren i Åpen klasse i årets jaktcup

Sol ordnet seieren i Elite klassen og Fie ble nr. 3 i årets jaktcup

Fie ble nr. 3 i dagens WT

Bill ble nr. 3 i dagens WT


Lørdagens WT, avslutning cup og klubbmesterskap er rene Kinderegget - 3 i 1. Jeg er strålende fornøyd med hundenes innsats gjennom året og også på dagens avslutning.

BILL: Klubbmester Åpen klasse, vinner av Åpen klasse Jaktcupen 2011, og høyeste poengsum på tvers av klassene.
Bill gjorde en god jobb gjennom alle postene på dagens prøve. Han var noe usikker ved de 2 første dummiene på de to første postene - og da raste også endel poeng, dvs. han fikk 15 av 20 mulige på begge to. Resten av postene gjorde han veldig bra. Postene var : post 1 blind dirigering ca. 30 meter, post 2, dobbel markering, post 3: dobbel markering på linje, post 4 dirigering vi gikk sammen ut og la ut og markering for så å hente dirigeringen først, post 5, dirigering, her satt Bill igjen og jeg gikk og la ut, på vei inn til Bill ble det kastet en markering , rekkefølgen av hva som skulle inn først husker jeg ikke. Totalt endte han på en 3.plass med 83 av 100 mulige.
Bill og jeg venter på tur på post 2

FIE: Ble nr. 3 både på WT og i jaktcupen i Elite klasse. postene i Eliteklassen var dirigering ca. 35 meter, dobbel markering hvor først kastet skulle inn først, dobbel markering på linje med forstyrrelse på vei inn med den først hentede, forstyrrelsen skulle makkerhund hente etter dummy nr. 2 var inne, dirigering og markering, dirigering ca. 40 meter over en grusvei og inn i skogen, markeringen var ca. 40 meter den også ble kastet før dirigering skulle inn, siste post var dirigering med forstyrrelse på vei hjem. Fie gjorde en grei jobb gjennom hele prøven og unngikk noen store feil så da ble også poengene bra, 85 av 100 mulige.
Fie sendes på dirigering post 4



Dirigeringen er inne

SOL: Min store overraskelse - hun klarte å beholde ledelsen i cupen og gikk dermed seirende ut av årets jaktcup i Elite. Jeg er storfornøyd og ikke lite imponert over klovnen min, som jeg aldri vet hva vil finne på. Hun kom seg gjennom alle postene uten de helt store feilene hun også. Resultatet ble da 81 av 100 mulige i Elite klasse, ikke dårlig av en som ikke har 1. premie i AK engang - men den kommer.
Sol kenguru fungerer alltid, på tur ut til dirigering post 4

Sol i kjent stil...på vei ut


Sol på vei hjem med dirigeringen hun også på post 4


Igjen, jeg er strålende fornøyd med innsatsen til alle 3, det er hundene sine det tenker jeg.

Ingen kommentarer: