lørdag 9. januar 2010

Hva skjer for tiden.... ingenting

Den siste uka har kulda satt seg skikkelig. Det ligger mellom -15 og -22 hele tiden. Det er for kaldt til at jeg fungerer noe særlig ute i hele tatt. Hundene får en grei nok tur hver dag - det er ikke jeg som lufter, det er far sjøl.

Trening hva er det?? det er ikke spesielt lett å trene noe om dagen. Det gjelder vel oss alle som driver aktivt med hundene. Jeg har funnet en måte å få gjort litt på. Jeg legger ut 2 dummier utenfor huset - så trener vi fot og innkalling ned til postkassa og henter posten. På vei opp stopper jeg på toppen av kneika og sender Fie, når hun har plukket sender jeg Sol. Dette går veldig bra. Sol er superrask til både å plukke og komme tilbake - ikke noe stopp og lure på om det er flere dummier der. Dette gjør jeg ett par ganger, og så er fingrer og tær nesten følelsesløse og da går vi inn.

Sol bruker dekken for tiden, det er såpass kaldt at hun fryser. Fie blir kjempesur dersom jeg setter på henne dekken, hun har også en mye bedre pels, ikke noe frysing der nei.

Jeg tror alle kjente har gått i hi nå, eller - er det nok slit for oss alle å holde fyren igang og vannet frostfritt tro?? Det nytter i hvert fall ikke med noe fellestreninger i denne kulda, det er i hvert fall helt sikkert, kjempedumt - jeg savner treningene.

2 kommentarer:

Kari Hansen sa...

Ida har ikke sett en eneste dummy på tre uker hun - og fortsetter denne kulda blir det lenge til hun får se sine elskede tøyposer igjen.
Godt nytt år forresten!!

Mette sa...

Godt nytt år til deg også og velkommen tilbake til kulda. Det er jeg som ikke klarer å la være bare bittelitt... ellers hadde vel ikke Sol og Fie sett noen dummier de heller.