søndag 31. januar 2010

Jaktcup post 1

Fie og jeg bortest på linja

Vi nærmer oss ferdig med oppgaven

I dag var det første post i Jaktcup 2010. I år er cupen forandret endel, det er færre poster, heldigvis for oss - da er det en mulighet for at vi får gjennomført cupen. Den største forandringen er nok Elite - der er det linjeprinsippet som er nytt. Veldig bra!!

Det eneste som jeg syntes kanskje var litt dumt for vår del var at jeg ikke har forberedt oss i hele tatt! Jeg møtte uforberedt til cupen idag og det er første gangen, jeg liker å foreberede meg på det jeg skal gjøre i forkant, men med den kulda som har vært har ikke det vært noe fristende i det siste.

Første post var fot, sitt og bli samt ro. For Sol sin del var jeg utrolig spent, hun har vel utviklede kengurugener og ville de bli brukt idag? Heldigvis fant hun ut at alle beina skulle befinne seg på bakken, hun fant heller ikke på noe annet bøll - det er gullet til mor det tenker jeg!! Oppgaven besto av at jeg kastet 1 dummy, så gikk vi fot til et annet punkt, mens vi gikk ble det kastet en ny dummy. Så var det sitt og bli mens jeg gikk og hentet den først kastede og mens jeg var ute etter den ble det kastet enda en dummy. Sol satt som en påle, og fant heller ikke på noe tull da jeg gikk med dummien i hånda. Resultatet da ble 20 poeng av 20 mulige.

For Fie var det akkurat det samme, men der gikk vi på linje og hadde med kastere som kastet foran og bak oss, det ble klappet, knekt greiner, skutt og kastet fra en skråning hvor kasteren var ute av syne for oss. Vi skulle også hente dummier selv. Fie syns egentlig det er ganske kjedelig, men hun vet akkurat hva som gjelder - og hun er roen selv, uansett. Så da ble det 20 poeng av 20 mulige på Fie også.

Ellers har vi brukt mye tid på skiturer i det siste, etterhvert har vi tilbakelagt noen mil. Det er ikke lett å trene når gradestokken kryper under 10 blå så da blir det skiene istedet.

Ingen kommentarer: