lørdag 23. januar 2010

tja - hva gjør vi for tiden...

Fie plukker

og så er det Sol sin tur

Det blir faktisk en og annen treningsøkt med både Fie og Sol. Men, det er ikke lett å trene akkurat som jeg vil pga. snøen. Jeg gjør det beste ut av det i hvert fall. I dag fant jeg ut at nå må jeg ta tak byttingen til Sol. Noen ganger lurer jeg på hva som rører seg inni disse hodene deres. Jeg planla ned i minste detalj hvordan jeg skulle gjøre hele øvelsen - men byttet Sol?? Neida, idag var det ikke antydning til bytting engang. Det er jo egentlig helt supert, så da skal jeg jobbe videre med dette og håper på like positive treninger de neste gangene også.

Ellers blir også skiene brukt flittig for tiden. Sol egner seg bra som trekkhund også, tydelig hun syns det er gøy når jeg "holder følge" med henne. Akkurat som jeg hadde klart det uten hennes hjelp.... Fie er av den oppfatning at jeg har fått utdelt bein jeg også, så da får jeg værsegod bruke dem, hun gidder ikke, og ser heller ikke poenget i å dra på meg. Fie har de siste årene vært utrolig flink til å spare på kreftene, slik at hun alltid har endel å gå på dersom det skulle være nødvendig.

Denne uka har jeg måttet overta vakta igjen, så det er litt å gjøre med det også. Det er mange halte dyr bortover i hagene. Endel av årsaken til det er påkjørsler, men også alle havegjerdene som de kan henge seg opp i. Det er lett å tre et tynt bein gjennom nettinggjerdet og at beinet blir igjen på andre siden av gjerdet og knekker som en fyrstikk.

Ingen kommentarer: