fredag 19. februar 2010

En liten mikroøkt med Sol

Strakur spiser

Valtyr er et matvrak, skulle nesten tro han var en labrador..



Sol fant en dummy utenfor huset på onsdag, den fikk jeg avlevert veldig fint i hånda og vi gikk for å fore hestene, dummien havnet i lomma. Etter maten var servert de store, fant jeg ut at jeg kunne jo kaste en markering for Sol siden både hun og dummien var med opp til hestene. Jeg kastet ut i snøen - vi har ca. 60 cm løs pulversnø så da forsvant jo dummien ned i snøen. Jeg sendte Sol, hun visste akkurat hvor den landet - men der var det jo ingenting???? Det ble stoppsignal og nærsøk, jeg sluttet nærsøksignalet hver gang hun gikk litt vekk fra området, og etter 4-5 forsøk fant hun dummien mens jeg blåste. Flott. Da ga vi oss. Et så vellykket og vanskelig nærsøk forsøker ikke jeg å gjenta i hvert fall, ikke i samme økta.

Ingen kommentarer: