lørdag 6. februar 2010

Trening med Mio

Mio i fin fart hjem

Det er gøy med hest!

Begge to løper med Valtyr og Lise

Fie må løpe sammen med Valtyr og Lise


Fredag kom Mette og Mio utover en tur. Vi har en fotballbane som måkes og da har vi også en stor treningsplass! Nå når snøen ligger som den gjør må en bruke alle muligheter som finnes.

Vi hadde bytting og tegn på timeplanen idag. Vi begynte med litt fotgåing og innkalling, enkelt syns hundene.

Vi la ut 6 dummier på et lite område, fordelen med fotballbanen er at da ser vi alle dummiene og også om det blir bytteforsøk. Sol var flink idag også - ikke bytting. Da vi kom over på tegntrening gikk det også bra, jeg hadde tenkt til å dirigere Fie fra en dummy til en annen - men Fie er ikke dum, hun skjønte lunta og gikk bare 2 meter ut før hun snudde seg og lurte på hvilken det var hun skulle hente - det var ikke den jeg sendte på mente hun. Jeg byttet om og sendte Sol, hun løp rett ut til den rette, men dreide så over til den på siden. Jeg blåste stopp, hun stoppet, satte seg og ventet på neste beskjed. Da jeg viste armsignalet og retningen tilbake til den jeg ville hun skulle hente, forsto hun det tvert og på gåsignalet var det full fart til riktig dummy og inn til meg. Jøss jeg ble imponert, det er første gang jeg faktisk har forsøkt og også fått til en dirigering. Tidligere har det jo vært signalene vi har trent på hele tiden.

Vi la så ut 6 nye dummier, på hver side av banen og skulle sende dit. Da jeg sendte Sol løp hun over halve banen i riktig retning for så å dreie til "feil" dummyhaug. Jeg blåste stopp igjen, Sol stoppet og jeg fikk til en vellykket dirigering til! Da ga jeg meg.

Etter en stund kom Lise og Valtyr opp på banen, Lise ville bli fotografert og selvfølgelig gjorde jeg det. Fie og Sol syns det var gøy å få besøk av noen hjemmefra, særlig Valtyr - da går det an å være med å løpe.

Ellers har det vært mest skigåing. Det er flotte forhold og mer enn nok snø - fine preparerte løyper, så det er bare kondisjonen min som avgjør lengden på turene nå.

Ingen kommentarer: