tirsdag 16. november 2010

Treninger og sånn

Endelig, nå har jeg klart å oppdatere bloggen etter en tørke i 2 måneder. Det er ikke alltid like lett å finne tid og inspirasjon til å oppdatere siden. Nedenfor ser dere hva som har skjedd i høst.

Treningsmessig holder vi jo på jevnt og trutt. Jeg har vært mye oppe på det store jordet med "øyer". Jeg har funnet ut at der går det an å sende over den ene øya til den andre og ha lange linjer forskjellige veier. Det er også steingjerder som det går an å sende over, for så å gå over jordet over en øy og til jordeslutt. Det er flere kombinasjonsmuligheter der og det er gøy!

Sol er rar, jeg kan ikke trene stoppsignal med å sende henne ut for så å vinkle til høyre eller venstre. Gjør jeg det stopper hun og spør de neste 15 gangene om hun skal løpe rett ut eller stoppe underveis. Så da blir stoppen trent i forbindelse med innkalling. Det hender jo selvfølgelig jeg bruker stoppsignalet ellers, men da er det for å hjelpe henne, det skjønner hun - nesten i hvert fall.

Fie og Sol var med på ridetur for ca. 14 dager siden og da snublet og ramla Fie. Etter det har hun tidvis haltet litt på det samme beinet som den vonde kloa var på tidligere i høst så Fie holder jeg litt i ro for tiden. Det er ikke lett, men nødvendig.

Jeg har også begynt så smått å trene inn "neiapport" på Sol. Det virker som om hun skjønner, i hvert fall dersom "neien" ikke ligger for langt unna meg enda - eller for nær dirigeringen hun skal hente. Ellers går det mye i repetisjoner av det meste - det tar jo aldri slutt. Hver gang jeg kommer på en morsom variasjon blir både hundene og jeg like glade - som øyene på jordet...

Ingen kommentarer: