lørdag 19. desember 2009

Avslutning på årets jakt

Sol har fått nytt jaktdekken - det synes

Fie syns godt hun også

I dag hadde vi siste jaktdag med hele gjengen. Jeg var vel ikke så veldig lysten på å dra ut å jakte i -12 kalde, men det var bare å kle på seg så er det fint når jeg først kommer meg ut. Jeg satte på Sol dekken, hun bruker dekken om dagen nå når det er under -10. Sol og jeg er veldig like akkurat der, vi fryser begge to!

Vi gikk ett par drev og så ikke andre spor enn etter hare og elg. Vi fant 10 liggeplasser for elg på et område på ca. 30 x 30 meter! Der hadde elgen stått en stund og beitet. Det var også mengder av harespor i område - men ingen rådyrspor desverre. Fie og Sol løp og løp for å finne noe, men uten resultater. Vi fikk i hvert fall en fin tur på morgenen. Jeg var glad jeg ikke var blant postene idag, det er altfor kaldt for meg å sitte på post nå.

Etter endt jakt var det stort bål, og ribbe, lefse, øl både med og uten alkohol, gløgg, pepperkaker og marsipan. Det er utrolig stemningsfullt å være i skogen med julemat tidlig på formiddagen. Fie og Sol innviet de nye Jervehi-posene sine, og særlig Sol syntes den var topp. Fie har tjukk pels så hun lå bare såvidt oppå den. Så nå koser vi oss inne med fyring i ovnen og god mat.

Ingen kommentarer: