tirsdag 29. desember 2009

Julaften


Julepakke til Fie og Sol

Fie lurer overhodet ikke på hva hun skal gjøre

Tar med pakka i senga jeg, tenker Sol

Sol ligger og lurer med pølsepakka

Julaften kom med 20 cm nysnø - tung sådann. Vi skulle være hjemme med besøk så familie ble sendt ut på hundetur.

Fie vet godt at det er besøk på gang siden jeg ikke går tur, og det er full rulle med forberedelser til besøk. I år var det ikke den tradisjonelle ribba som sto på bordet med kalkun. Morsom forandring.

Som tradisjon har jeg pakket inn en kvart julepølse til hver av hundene, det er jeg gjort i mange, mange år nå. Denne pakka får hundene halvveis i pakkeutdelingen for oss tobeinte. Fie vet at det er noe godt på gang, og hun sjekket pakkehaugen mange ganger for å være sikker på at pølsene var underveis.

Sol hadde glemt fra ifjor hva pølseutdelingen var. Hun er utrolig søt, uansett hva hun finner kommer hun og avleverer det. Hun fant for en tid siden en frolicbit under sofaen - den ble plukket frem og avlevert... hun fikk den tilbake og lov til å spise den.

Da pølsa med papir ble overlevert til Fie ble den pakket ut og spist i høyt tempo. Sol gjorde som hun alltid gjør - tok den med seg i senga si og der lå hun med pølsepakka i munnen i 5 minutter. Jeg trodde hun ville ta av papiret og spise pølsa, men nei - jeg måtte pakke ut pølsa før hun spiste den.

Det var alt av julemat hundene fikk - jeg er nøye på hva som går inn i magene til hundene denne dagen. Det er familie på besøk som har lett for å stikke til hundene noe godt. Heldigvis ingen hunder med diare i år heller.

Ingen kommentarer: