mandag 9. mai 2011

Påkjørslene drar seg på

Forrige uke var det vakt igjen, og på snaue 4 døgn hadde jeg 4 påkjørsler.

Det var et dyr som var dødt da jeg kom frem - alltid trivelig å få telefon fra politivakta etter midnatt...

Så var det dyret som haltet vekk fra veien - frem med sporsele og denne gangen var det Sol sin tur. Denne påkjørselen var nesten nede på Tangen brygge der båten til Aker brygge går, der er det bra bebygd. Jeg er glad Sol veier snaue 23 kg - jeg måtte lempe Sol over sikkert 20 gjerder før jeg ga opp (det er en grunn til at jeg ikke kan ha tung hund) - dersom dyret var veldig skadet hadde jeg tatt det igjen før, det hadde jo hoppet over alle disse gjerdene - jeg friskmeldte det.

Neste telefon var et dyr som var påkjørt, men ikke dødt det lå hardt skadet i veibanen. Da var det å dra ut igjen, selvfølgelig hadde jeg ikke våknet enda - det var jo lørdag morgen. Jeg måtte avlive dette dyret, det er alltid leit å skyte et vakkert dyr, men han greide ikke å reise seg.

Helgen ble avrundet med en påkjørsel rett før midnatt søndag - dyret løp inn i hjulet på bilen. Dette dyret reiste seg og sto fortumlet og forslått i en stikkvei. Bilisten sto og så på det da jeg snakket med ham. Han sa han skulle ringe dersom det rørte seg. Underveis til stedet ringte han tilbake og sa at dyret hadde gått noe stivt og krøkkete nedover veien etter de to andre det var i følge med. Bilisten kjørte etter for å se etter det, men så det ikke. Det haltet heller ikke, så da konkluderte jeg med at det sannsynligvis kun var mørbanket og støl etter påkjørselen.

Jeg var glad da mandag morgen kom og jeg kunne gå av vakt for denne gang.

Ingen kommentarer: