lørdag 6. juni 2009

NLM Trening og spor

I går gikk jeg 2 nye spor med Sol og Fie. Fie fikk bare et kort "påfyllingsspor" før sporprøven i Rakkestad på lørdag. Sol fikk et litt lengre spor med alle vanskelighetene innlagt - avhoppene var ca. 3 1/2 meter lange. Det regnet da jeg la sporene og det kom en real byge før jeg gikk dem, hva som kom av nedbør i løpet av natta aner jeg ikke, det var også endel vind da vi gikk. Sol gikk kjempebra, hun løste alle vanskelighetene på en flott måte - jeg begynner å se at vi kan stille på prøve til høsten....

På kvelden var det første trening for mitt vedkommende til NLM i begynnelsen av juli. Jeg er kjempefornøyd med Fie - en av deltagerne på "mitt" lag er også dommer - han kommenterte etter første økt "den bikkja skulle vært Jaktchampion for flere år siden". Joa, jeg er enig det jeg også - men i dette tilfellet er det ikke Fie det står på - men meg.... Fie kan ikke noe for at jeg er den jeg er - det er mye armer og bein når jeg går med hund. Problemet er vel at jeg i alle år har trent alene, og det er da også på godt og vondt. Jeg har forsøkt å løse de fleste problemene vi har møtt på best mulig måte - men alene må jeg finne opp hjulet selv, og da blir jo også veien lang til mål. Så da er det bare å vente å se hva som skjer videre.... Uansett, det er moro å gå med Fie, om jeg trener jakt eller spor, eller er ute på reelle ettersøk, hun er en super hund å jobbe med.

Ingen kommentarer: