lørdag 6. juni 2009

Sporprøven i Rakkestad


Fie og dommer Kåre Undrum ble veldig gode venner

I dag satte jeg kursen mot Rakkestad og Budalen - naboveien til Retrieverklubbens terrenger. Det var Spanielklubben - avd. Østfold som arrangerte prøven. Jeg håpet å kunne ta en reprise av forrige sporprøve. Det gjorde vi!!! Det ble 1 premie med HP og prøvens beste hund! Det er moro å gå prøver med Fie, hun vet så inderlig godt hva det dreier seg om - og gjør jobben sin kjempebra. Ved sporslutt fikk jeg en kjempeklem av dommeren og beskjed om at hun gikk helt perfekt, eneste han hadde hatt lyst til å se var mer tapsarbeid, det var ikke så mye av det akkurat. Vi hadde helt ferske feiemerker fra rådyrbukk midt i sporet også.

På samlingsplassen fikk jeg beskjed av sporlegger at Fie holdt seg i kjernen av sporet hele tiden, det eneste hun gjorde var å kutte en vinkel - med 1 meter... det kan jeg leve med. Jeg tror vi skal melde oss på NM jeg.

Nå har Fie og jeg hatt 2 kjempedager - og Sol har ligget i timesvis i bilen og kjedet seg, det er ikke usunt det heller. Jeg tror jeg må ut å trene henne litt nå, hun begynner å bli litt vel oppfinnsom inne her. Sol har løpetid så det er ikke så lett å være på sporprøve å lufte da, må jo ta hensyn til hannene som deltar, selv om de også skal kunne takle det.

Ingen kommentarer: