lørdag 22. mai 2010

IWT trening, vannhale, omgangssjuke, vannhale...

Dette er omtrent det som har skjedd her de siste 2 ukene. Vi begynte veldig bra med en super IWT-trening med deltakere fra flere av lagene. Det er alltid morsomt å trene med "de store gutta" - særlig når vi kommer fra økta med æren i behold....Fie gjorde jobben som hun skulle, var til og med bra styrbar, slett ikke værst. Så den dagen er jeg veldig fornøyd med.

Dagen etter tenkte jeg det var på tide å teste Sol i vann og vannavleveringer - ikke lurt tenkt. Avleveringene gikk sånn tåelig bra, noen dårlige og noen i hånd. Utover kvelden var hun litt rar, og halen var meget lav. Det tok litt tid før jeg skjønte hva det var, vannhale. Dagen etter hang den rett ned og virket svært dårlig. Skikkelig dumt for vi skulle jo på kurs påfølgende dag. Det var det bare å slå fra seg, Sol var ikke i form til å jobbe, ikke lett å sitte på rumpa når halen ikke virker som den skal. I hele tatt, det går jo ikke å jobbe - så da var det bare å droppe kurset.

Det gjorde ingenting for utover lørdagskvelden begynte jeg å føle meg litt dårlig. Den natta tilbrakte jeg på do med bøtte, skikkelig dårlig for å si det pent. Jeg var ikke i stand til å bevege meg så mye som en meter kursdagen, så da var både Sol og jeg satt ut av drift.

Nå er det haglebane og riflebane på tirsdager og onsdager, så uka er etterhvert ganske fyllt opp for tiden. Torsdag kunne jeg ikke la være å slippe Sol uti vannet igjen, og det måtte jo gå som det gjorde, ny vannhale, men denne gangen var det ikke så veldig vondt for henne og hun er bra idag etter å holdt seg i ro igår. Trøsten er at det ser ut til at avleveringene fra vann har blitt bra, heldigvis. Jeg har tatt ett par grep i selve avleveringssituasjonen og det har gjort underverker, plutselig går det veldig pent og rolig for seg hver gang.

I morgen setter vi nesa nordover og årets første sporprøve skal gåes. Det skal bli kjempespennende - det er den første ordinære prøven for Sol, så jeg krysser fingrene. Fie går nok som hun pleier, så henne er jeg sikker på at ordner jobben.

Ingen kommentarer: