mandag 10. mai 2010

IWT-trening

Så har treningen frem mot IWT kommet igang. Det er gøy å trene med få hunder og alle er på samme nivå. Det morsomt å se den enkelte hund's svakheter og sterke sider. For vår del, dvs. Fie er det enkelt - hun er en meget god markør med godt minne, svakheten vår er dirigeringer. Når Fie bestemmer seg for at hun vet best kan jeg blåse i fløyta og si hva jeg vil... det preller greit av for å si det sånn.

På denn treningskvelden klarte vi oss likevel forholdsvis bra, hun hørte for det meste - men ikke hele tiden - på det jeg forsøkte å formidle til henne. Det må vi jobbe med litt til tror jeg nesten jeg kan påstå....

Og, ingen markerer som Fie, markeringene sitter som et skudd, der trenger jeg ikke gjøre noe til eller fra. Jammen bra hun er god i noe.

Ingen kommentarer: