mandag 13. juli 2009

Dager med hjemmelekse

Sol og jeg jobber med leksene våre vi. Jeg har tapet ned flapsen og tråden på en dummy så hun skal ha riktig grep. Det fungerer fint. Denne dummien bruker jeg i leksetreningen vår. Jeg har noen innkallinger med sitt rett foran meg, for så å sette Sol igjen med dummien og kalle inn. Hun er flink, etter noen rene innkallinger virker det som om at innkallingen med dummy er akkurat lik innkallingen uten dummy, hun kommer løpende og setter seg foran meg uten å tulle med dummien i hele tatt. Jeg begynner å se en ende på akkurat denne biten også. Så nå jobber vi med dette hver dag.

På treningen imponerte Sol meg en gang; hun glemte seg og knallet, men etter 1 meter kom hun på at det var noe som manglet - nemlig ja-kommandoen min, og hun returnerte og satte seg i utgangstillingen uten at jeg sa et ord. Jøss og jøss så fornøyd jeg var da. Jeg tror ingen kan forstå hvor stort akkurat det var for meg der og da.

Ellers har vi vært hos hestene, det manglet en sko så da var det å vente på smeden for å få på den. Sol krøllet seg sammen og la seg til å sove i gresset ved siden av oss, jeg hadde ikke sagt et ord. Det er greit å ha en hund som driver med rotreningen selv uten at jeg behøver å bry meg i hele tatt.

Ingen kommentarer: