torsdag 23. juli 2009

trening

I går var Mette og Mio hos oss. Jeg jobber aktivt med "hjemmeleksa" vår, og ser etterhvert at det hjelper. Det er tydelig jeg trenger litt struktur utenfra innimellom ja. Fordelen når vi er to er jo at da er vi kastere for hverandre. Det er helt tydelig at vi trenger mer av akkurat den type trening. Både Fie og Sol er jo vant til at jeg går og kaster, og da har de aldri problemer med å prikke inn markeringen, men Sol har større problemer når det er andre som kaster. Som en avslutning kastet Mette en dummy som Sol hentet og da hun var på vei inn kastet hun en forstyrrelse - noe vi aldri har gjort før. Sol markerte den, og hadde lyst til å sjekke den ut, men jeg kalte inn og da kom hun uten å slippe eller bytte dummy, supert. Etter det ga vi oss, alltid gøy å avslutte med noe nytt som er vellykket.

Jeg følger jo med på andre blogger - deriblant Sol sin halvsøster. Etter å ha lest den fikk jeg inspirasjon til å forsøke nærsøk med gjemte tennisballer (takk for tips Christine). Jeg putta dem inn under mose jeg også, og sendte Sol. Hun skjønte ikke så veldig mye hvor det var blitt av ballene. Men etter litt løping - det er ikke alltid det funker å bare bruke beina - og flere stopp og søksignal fra meg i riktig området fant hun en ball. Jeg sendte på nytt, men da kom Fie og skulle hjelpe til - og hun fant jo selvfølgelig en ball med en gang. Heldigvis fant Sol også en ball og da ga jeg meg i det området. Jeg byttet område og gjentok hele greia en gang til - nå hadde Sol skjønt det, og holdt seg i riktig område og brukte nesa aktivt og ballene rant inn - hun byttet ikke engang. Det var kjempegøy i hvert fall.

Nå har jeg meldt på Fie på jaktprøver hver helg etter NM i spor 15. august, foreløpig 4 stykker, så kommer mesterskapshelgen og etter det er det ett par jaktprøver i september - det er greit å planene klare. Kanskje jeg melder på Sol på en av dem i september - jeg får se hvordan det går fremover.

Ingen kommentarer: