tirsdag 14. juli 2009

hjemmelekse, haglebanen og NM i spor

I dag har Sol og jeg fortsatt med hjemmeleksa vår, innkalling med og uten dummy, samt grep. Grepet på dummien er ikke helt bra hele tiden, men det blir litt bedre hele tiden. Etter en økt på plenen med Sol gikk jeg opp i skogen for å ta noen kast med Fie. Fie var rimelig heit da vi gikk oppover, hun syns ikke det er noe gøy å sitte å se på at jeg driver med Sol, men det må til enten hun vil eller ikke.

Vel oppi skogen fikk jeg kastet noen litt lange markeringer, med innlagt dirigering innimellom. Fie gjorde jobben som hun skulle. Etter jeg var ferdig med Fie fikk Sol ett par markeringer hun også - veldig bra disse også.

Litt senere på ettermiddagen satte vi kursen til haglebanen - det er jo tirsdag i dag. Sol syns det er gøy der inne - masse folk som hilser og også flere hunder som hun overser totalt. Fie gjør jo som hun vil der - hun er løs hele tiden og rusler litt rundt inne og ute, og når hun blir lei legger hun seg i bilen, og der blir hun til jeg gir beskjed om noe annet. Dette er en verdifull trening for begge to, det smeller i ett sett - vi har 2 baner i drift, samt flere enkeltplasser for trening. Hverken Fie eller Sol reagerer på skudd. Men, hører Fie et enkelt skudd ellers er hun helt sikker på at det er fall - og vil dit med en gang for å sjekke ut dyret, ganske morsomt å se hvordan hun vet hva som er hva. Nå er det under 1 måned til rådyrjakta starter, så da kan vi glede oss til den. Under lufteturen ved banen så jeg at Fie haltet kraftig på det ene forbeinet, hun stuket det nok i skogen da vi trente, så nå er det noen dager i ro, helt i ro.

Da vi kom hjem lå det en mail og ventet på oss - Fie og jeg har kommet med på NM i spor den 15. august. Vi får legge noen treningsspor nå etterhvert - det er helt sikkert. Det var over 60 påmeldte, så vi hadde flaks denne gangen.

Ingen kommentarer: