lørdag 12. september 2009

Aktiv uke

Det skjer noe hele tiden. Denne uka var det siste dag på haglebanen for i år. Det er veldig deilig på en måte, men vemodig på en annen - sommeren er definitivt slutt! Det var bare å åakke ned vaffeljern, kaffetrakter etc. og ta med hjem for rengjøring. Jeg tror Fie og Sol syns det er nok banebesøk nå - jeg er også glad for å få en frikveld ekstra i uka.

Onsdag var det ny trening med unghundene - Sol var akkurat den hun er; tidvis veldig flink og tidvis bølle! Hun syntes helt klart at det var kjedelig å sitte på linja etter en times tid. Da stakk hun plutselig og skulle hjelpe til å finne en dummy - heldigvis fikk jeg stoppet henne og fått henne tilbake uten at det forstyrret den arbeidende hunden for mye. Hun fant også ut at dummien ikke skulle leveres i hånd - den skulle slippes ned omtrent 1 meter unna - hver gang! Arrgh! Men under trening igår kom dummiene fint inn til meg - forstå det den som kan... Jeg tar det som litt opprør og litt hormoner samt en dæsj av bølling.

Mens jeg var avgårde og trente onsdag kveld fant min bedre halvdel ut at vi trengte ferie... Ergo dro vi ut Hvaler torsdag morgen og hjem fredag ettermiddag, miniferie kalles det, jeg hadde en avtale lørdag morgen. Det var kjempedeilig på Hvaler, litt mer folk enn forventet, men det kom vel av åpningen av nasjonalparken der ute - og uheldigvis ligger hytta vår inne i nasjonalparken. Vi fikk en fin tur, hundene hentet dummier i sjøen og gubben badet også - jeg feiga ut. Morsomt å trene i litt annen setting enn vanlig. Det gikk kjempefint. På kvelden la jeg spor til Sol.

Sol gikk sporet veldig bra, jeg er kjempefornøyd med henne i den settingen. Etterpå gikk hundene og jeg tur - opp og ned på svabergene, skikkelig slitsomt, jeg ble lei etterhvert. Men vi kom dit jeg hadde tenkt meg heldigvis. Jeg hadde bestemt at resten av fredagen skulle være treningsfri, det var nok annet å gjøre på hytta før vi måtte pakke sammen og dra hjemover. Men du verden hvor fint det er å gå litt andre steder enn hjemme.

Ingen kommentarer: