onsdag 23. september 2009

Jeg har landa....

Det har tatt litt tid å komme over lørdagens EK-prøve - jeg føler Fie og jeg gjorde en bragd der. Men, nå må vi se fremover mot helgens prøve - for øvrig årets siste prøve for min del, og det er bra, nå har jeg vært på prøver - både spor og jakt - hver helg de siste 7 ukene, tror gemalen etter hvert synes det er nok....

De siste dagene har jeg trent med helgen i tankene med Sol. Det har gått i feltsøk for å unngå bytting... med vekslende hell. Det virker som det er med en gang hun vil bytte, når hun først har kommet igang er det lettere å komme inn til meg å avlevere for så å gå ut i nytt søk. Jeg får jobbe litt videre med det, markeringene hennes er veldig presise og fine - der kan det være litt svinger på vei inn - er det kaster ute må denne sjekkes noen ganger men ikke alltid. Avleveringene har vært helt fine i det siste så der virker det som jeg har kommet til mål. Hun knaller heller ikke mer heldigvis. Så mye begynner å komme på plass på trening, nå er det bare å få det til å virke like bra på prøver, det gjenstår å se - til helgen f.eks. Uansett, det er moro å se at det går fremover, selv om hun fortsatt er veldig uforutsigbar - plutselig er hun en klovn av de store, og kenguruhoppene hennes fungerer fortsatt...

Fie er veldig fin uansett, hun gjør det hun får beskjed om med stor presisjon og topp motivasjon - hver gang. Jo mer jeg er konsentrert og på hugget, dess bedre går Fie. Men, det så vi jo på lørdagen - da fungerte vi helt perfekt sammen heldigvis.

Vi har vært og trent i Østfold en dag, veldig fin trening. Da var det tegn og signaler vi trente, det er så mye enklere når det er flere tilstede, da trener vi en og en hund. Det er et stykke igjen før Sol har full forståelse for signaler og tegn, er det mer enn 2 dummier går det lett i ball for henne. Men hun imponerte meg også, det jeg trodde var for vanskelig og hun ikke ville klare gikk greit - og selvfølgelig omvendt.

Nå skal vi fortsatt trene med helgen som mål - håpet er jo selvfølgelig at vi kan klare en premie for Sol. Det er vel omtrent umulig å matche lørdagens resultat for Fie og meg, men vi skal gjøre så godt vi kan i hvert fall.

1 kommentar:

Kari Hansen sa...

Masse lykke til i helga!!