fredag 25. september 2009

Siste konkurransehelg for i år

Denne helgen er definitivt årets siste konkurransehelg for vår del, heldigvis. Men det skal absolutt bli veldig spennende å se hvordan det kommer til å gå. Sol har gått veldig bra på treningene de siste 2 dagene - så da kan jeg jo leve i håpet om at hun også går bra på prøven på søndag.

I morgen er planen å gå fersksporgodkjenningen av Sol. Da håper jeg vi finner dyr å spore. I går fant jeg et rådyr som lå og tok formiddagshvilen sin i en hyttehage - det måtte jeg benytte meg av. Etter turen gikk Sol og jeg tilbake til hagen - jeg håpet jo at dyret hadde forflyttet seg så det bare var å begynne å spore. Det hadde det ikke, det lå og tittet på meg så da var det bare å støkke det, for så å sette seg ned og vente en 1/2 times tid før vi kunne begynne å spore. Jeg var veldig spent på hvordan Sol ville takle ferskspor, det har vi aldri gått før. Det var ingen grunn til bekymring - hun sporet så det suste, bokstavelig talt. Jeg har en real jobb å gjøre med tempoet hennes i ferskspor, hun er tydeligvis ikke sin mors datter for ingen ting nei.... Hun holdt sporet greit, vi krysset en asfaltert vei og sporet forsvant ned i hengene mot sjøen, jeg ga opp da, det ble altfor bratt for meg. Hun mistet ikke sporet på veien - det er veldig bra.

Fie skal jeg gå ut å trene litt hopp over nettinggjerde nå, det er vel kanskje en mulighet for at det vil dukke opp på prøven på søndag, så da skal jeg i hvert fall ha prøvd det med henne. Fie har sine egne meninger om det meste - og om gjerder har hun den oppfatningen at der finnes det alltid en port, det er bare å finne den... For øvrig er nettinggjerder med store firkantete ruter det værste jeg vet, med den flaksen Fie alltid har hatt så lenge hun har levd så er det hun som henger fast i et sånt gjerde...

Siden i dag skal vi ut å trene felt med Sol i skogen, hun har ikke byttet dummier i går - siste dagen hun forsøkte seg på det var onsdag. Som den optimisten jeg alltid er så håper jeg at det går bra i dag også - og i hvert fall til søndagen...

Ingen kommentarer: