torsdag 11. desember 2008

det snør og snør...

Det snør og det snør, jeg er skikkelig lei snøen nå alt.... Nå venter jeg bare på kakelina så vi kan begynne å trene skikkelig igjen. Det er ikke lett verken med dummier eller spor nå. Det blir litt kjedelig med bare lydighet i lengden syns jeg. Både Fie og jeg liker variasjon over det vi driver med.

Vi jabber avgårde i snøen, tidvis rekker den til knærne mine. Jeg går mye utenfor stier og tråkk, og dermed blir det mye basing i snøen på oss. Trøsten er at Sol bygger i hvert fall muskler på denne måten... Så kan det diskuteres hvor bra det er da. Jeg tror det går greit så lenge hun regulerer det selv, jeg ser når hun begynner å bli lei, da går hun bak meg og lar meg tråkke. Jeg har alltid gått mye uansett, og hittil har ingen av hundene mine hverken hatt problemer med albuer eller hofter.

Juleforberedelsene går sin skjeve gang. Jeg har aldri vært veldig huslig, heller ikke brydd meg noe særlig om hvordan det ser ut inne... Jeg vil heller være ute på jakt eller bare være i skogen.Men nå pusser vi opp badet - kryss i taket for det!! Snart ferdige er vi også, endelig. Julepresangene er stort sett i hus, så da er det greit. Da er det det lille jeg pleier å bake som står igjen, slett ikke værst. Jeg gjør minst mulig ut av Julen, gjør det jeg må og så er det bra. Jeg er egentlig ganske fornøyd med meg selv nå jeg.

I morgen skal jeg på den tradisjonelle torskemiddagen i Jeger og Fiskerforeningen, alltid like koselig med denslags aktiviteter. Lørdag morgen er det kombinert jakt og julebord ute i skogen, med oppmøte kl. 08.00. Det er en faktastisk måte å ha jaktavslutning på, vi gjør det ute i skogen i stedet for å ha jegermiddag etter Jul engang.

Til uka kommer ungene hjem - Lise fra Caen i Frankrike og Ragnar fra Bardufoss. Det har vært en litt stille tid med plutselig bare oss "gamlingene" hjemme. Det retter seg nå, Lise er ferdig i Frankrike og fortsetter på UiO. Bittelille Julaften henter hun også hestene hjem, det skal bli koselig.

Under følger noen av bildene fra dagens tur i snøværet

Fie har uttrykksfulle øyne

Det er lange bein på Sol etterhvert

Det er mer enn nok snø her nå

Skal vi leke tro

Ja det gjør vi


Sol vil ha det Fie kanskje finner her...

Ingen kommentarer: