mandag 1. desember 2008

Vi koser oss

Nå er det noen dager siden sist - og jammen har det skjedd litt også. Fredag var det nydelig vær og jeg fikk lurt med Øyvind på tur. Vi tok med dummisekken og fikk en flott tur i nydelig vær. Treningen foregikk på "gigantjordet vårt", der får jeg sendt Fie ut på skikkelige linjetag, det fungerer veldig bra foreløpig. De lengste utsendingene er på minimum 130 meter jeg tror de er enda lengre.Etterhvert skal det testes ut skikkelig.

Jeg trener Sol i lydighet ute på jordet, gå fot og sitt og bli. Nå er hun veldig oppmerksom på alle dummier som blir kastet, hun husker hvor de lander og greier fint å finne og hente til meg. Jeg må passe på henne så det ikke blir noen dumme opplevelser i forbindelse med dette. Nå fant hun også på noe nytt, i sammenheng med Fie's feltsøk. Etter avsluttet søk, slapp jeg Sol - og hun raset ut i feltet og løp og lette etter dummy, gøy å se en smart hund - men veldig ubetenksomt av meg, jeg burde visst at dette ville skje. Men, jeg fikk gjort en super fløyteinnkalling på ca. 70 meter og det var heller ikke dumt, så alt i alt ble det ikke noen negativ erfaring for henne.

Jeg tok en liten opptelling av tenner, nye og gamle, nå er alle de små fortennene blitt skiftet ut. Noen av hovedjekslene er også nye, og i går falt den første hjørnetanna ut - jeg fant den!!! Jeg så tilfeldigvis at hun blødde litt i munnen og da visste jeg at en tann ville mangle.

Lørdag var jaktdag. Vi skulle ut på jakt - stor jakt dvs. mange deltakere vi var 13 stykker i det møkkaværet. På vei til jakta fant bilen ut at den skulle bestemme hvor vi skulle - og det var i grøfta! Jeg hadde flaks - ingen bulker, ingen biler imot jeg sto med nesa i riktig retning i feil kjørefelt.... men bilen har fått en liten antydning til bulldogfjes på passasjersiden. Motoren gikk og jeg dro på jakt! Kunne ikke gå glipp av den på grunn av en liten utkjøring. Fie og Sol hadde det moro på jakta, Fie mest da. Hun gjorde jobben sin hun, men det var bare ikke noen poster der hun fikk dyr på beina. Det rare var at dachsen som var med ikke markerte dette dyret i hele tatt. Det er jo derfor vi har med både kortbeint og langbeint, vi kombinerer dem. Men denne dachsen er preget på elg og det merkes, interessen for rådyr er minimal. Det ble nesten dyr da, dyret ble støkket idet en av postene skulle trekke av.

Vi har begynt å pusse opp badet og dermed er det mindre tid til hunder og hjemmeside, men det kommer litt oppdateringer da.

Nesten inne fra et langt linjetag - ca 120 meter

Fie har funnet dummy i feltet jeg la ut

Pent vær = pappa blir med på tur...

Noen kan kose seg....

Ingen kommentarer: