fredag 26. desember 2008

Julaften

Så kom årets store dag, Julaften. Vi skal feire dagen hjemme og får besøk kl. 17.00. Da er det et puslespill som må legges for å få ordnet med hunder og julemiddagen så enkelt som mulig. Løsningen ble at Fie var med Lise på ridetur, hun fikk strekt skikkelig på beina. Å løpe med Strakur står høyt på ønskelista til Fie.

Sol er alt for liten til å være med på den type tur, så hun og jeg tok en treningsøkt alene. Det trengs innimellom det også, som regel er jo begge hundene med på trening, så bytter jeg på hvem av dem som jobber. Etter en halvtimes tid var Sol såpass sliten at vi ga oss. Det gjelder å gi seg mens det er på topp - det syns jeg er vanskelig. Det er jo gøy å få det til - jeg må ta meg selv i nakken for ikke å prøve bare en gang til.....

Sol fikk et griseøre da Lise og Fie dro, det var fortærende å måtte være igjen hjemme. Da gikk det greit for meg å dekke bord, forberede middagen, rydde etc. etc. Det gikk utrolig bra å sette opp juletre, Sol brydde seg ikke noe om det i hele tatt. Hun har sjekket kulene ett par ganger, uten noen forsøk på bølling.

Presangutdelingen gikk også veldig bra, da lå hun og sov. Jeg puttet litt av en julepølse inn i matpapir til hver av hundene, og så fikk de lov å pakke opp presangen sin. Sol syntes det var spennende og godt. Hun tok med seg hele pakka opp i senga si - det gjør hun med alt som går inn under "skatter" i hennes øyne. Jeg forsøkte å se at hun spiste opp pølsa, men det så jeg aldri, men jeg tok bilder av seansen da.

Vi merket egentlig aldri at vi har en valp i huset. Sol er rolig inne, ligger for det meste og sover. Hun er utrolig glad i foreldrene mine - da de kom holdt hun lange foredrag om alt hun har opplevd, innbiller jeg meg da. Sol er en pratsom valp, både på godt og vondt. Hun prater masse av glede - og hun er vaktmester av rang, til tider litt slitsomt, men jeg håper og tror at hun vokser det av seg. Hun har begynt å forstå at det ikke er nødvendig og bjeffe for å fortelle når de forskjellige står opp... noe skal det være uansett, sånn er det bare.

Sol åpner sin aller første julegave


Så var Julekvelden over for denne gang og gjestene har gått...2 slitne venner vil sove

Ingen kommentarer: