søndag 25. januar 2009

GRATULERER VIBECKE OG JENNIE

Vibecke og Jennie starter, fotograf Kari Hansen

Vibecke og Jennie i aksjon, fotograf Kari Hansen

Sol til venstre og Bill til høyre ser beundrende på Jennie som gjorde rent bord i Blåbærklassen i dagens jaktcup i Østfold

I dag har det vært en spennende dag. Det var Post 1 i Østfoldavdelingens Jaktcup - Vibecke og Jennie vant Blåbærklassen med 20 poeng av 20 oppnåelige. Gratulerer Vibecke, dette fortjente du og Jennie - dere er et fenomenalt team sammen! Jeg fikk dessverre i vært tilstede - jeg snødde inne. Ingen brøytebil og innpå 30 cm med tung nysnø - ikke sjans på å komme seg avgårde da.

Ikke nok med det, Mette og halvbror Mio gjorde en sterk innsats i Åpen klasse med 18 poeng av 20 oppnåelige og delt 3. plass. Gratulerer til dere også!

I ettermiddag var det trening i Mossehallen med bra oppnøte av tjukke slekta - Fie's nevø Mio og Sol, Jennie og Bill er halvsøsken. Det måtte bli noen bilder da! De korrekte navnene er: Kullaholm's Mio, Hackihäls Dotcom (Fie), Pibiz Deer Tracker (Sol), Pibiz Dream Fighter (Jennie) og Pibiz Dream Catch (Bill). Jennie og Bill har arvet Josh sin fantastiske farge - de er røde, utrolig vakre begge to, dette er en utrolig sjelden farge her i Norge. Det varmer langt inn i sjela å se halve kullet på trening, Alle tre er rolige og avbalanserte. Dette blir veldig bra etter hvert. Vibecke og Jennie har kommet lengst i treningen, det er jeg sikker på. Sol og jeg ligger bittelitt bak og Bill er i startgropa - han kommer etter med stormskritt han også.

Vi trente litt hver for oss. Sol og jeg trente gå fot og sitt og bli. Det gikk forholdsvis bra - hun forsøkte å hilse på en annen hund, det gikk ikke - dessverre var jeg der også. Som en avslutning sto vi i en stor ring - det var endel kjente fra jakttreningen der - hvor vi kastet ball og dummier mot og rundt hundene som enten lå i ro eller satt i ro. De klarte seg veldig bra alle sammen.

Dette var en fantastisk avslutning på en heller snøete helg. Det er så koselig å møte kjente og få pratet litt hund. Nå om dagen synes jeg det er kun trasking i meter på meter med snø.... Lite trening av noe slag, men jeg skal gå på fotballbanen å trene litt der nå til uka. Siden jeg ikke fikk møtt opp på jaktcupen i dag, får jeg jobbe videre mot neste gang. Men, jeg har en sjans til - jeg har meldt meg på jaktcupen i Osloavdelingen også, og de starter opp i begynnelsen av februar.

Under er noen bilder av familietreffet i Mossehallen.

Sol og Jennie

Fie, Sol og Jennie

Bill, Jennie, Sol, Fie og Mio

Mio, Fie, Sol, Jennie og Bill

Fie, Sol, Jennie og Bill

Ingen kommentarer: