mandag 19. januar 2009

Og så kom snøen igjen....

Jeg var glad så lenge snøen var borte - da var det suverene treningsforhold, og vi kunne trene overalt. Noen timer søndag ettermiddag og kveld forandret på akkurat det. Nå ligger det i underkant av 50 cm snø her, det er mer enn nok syns jeg, egentlig altfor mye. Men, det positive er vel at da vil løypetråkkeren gå - og skiløypene vil ligge klare for flotte turer. Det skal bli spennende å gå på ski med Sol. Jeg håper hun blir like flink som Fie er, Fie går inn bak oss når vi møter noen, hun er ikke interessert i hverken folk eller andre hunder overhodet. Fie går i bue utenom andre hunder, og rett forbi mennesker vi møter eller tar igjen. Målet er at Sol skal gjøre det samme. Da er det så mye enklere å gå på skitur.

I dag har jeg spadd snø, og hadde i 2 hjelpere - jeg vet ikke om jeg syntes det var noe gøy da. Fie skal hoppe opp å ta snøen som jeg kaster vekk med spaden og Sol skulle oppi spaden. Da blir det ikke effektiv måking i hvert fall, men Fie og Sol hadde det gøy.

Jeg funderte litt over hva vi skulle gjøre av trening, og kom frem til at vi kunne jo øve oss på første posten i jakt-cupen, det er til søndagen i Østfold-avdelingen og 14 dager etter i Oslo avdelingen, jeg har tenkt til å være med på begge. Det gikk greit med både Sol i blåbærklassen og Fie i multeklassen (Oslo-avdelingens klassenavn). Jeg tror vi fikser dette ganske greit.

Ellers får vi drømme om de fine treningsforholdene vi har hatt frem til nå... jeg er glad jeg benyttet meg av de mulighetene mens vi hadde dem. Trøsten er at det kommer bedre tider - om noen måneder. Jeg er splittet i synet på snø og vinter - jeg liker å gå på ski, da må snøen ligge - men jeg vil veldig gjerne ha gode treningsforhold med hundene, da bør det være barmark. Men, det er umulig å få til begge deler samtidig....

Nederfor er noen av dagens bilder

Sol og Lise planlegger dagens gjøremål, den ene vil leke og den andre må lese til eksamen i tirsdag....

Sol fikk et lite sjokk i morges da hun gikk ut

Det er trivelig i skogen når snøen ligger

Fie har erfaringen - smart å gå bak, da slipper hun å tråkke spor

Sol liker seg foran - men det er litt tungt i dag tror jeg

Litt å spa fram kanskje....

Ingen kommentarer: