onsdag 5. august 2009

Litt av hvert

Hver tirsdag hele sommerhalvåret er vi på haglebanen. Det er en kjempegod trening med tanke på skudd og stress i den forbindelse. Det er ikke alltid det skjer noe selv om det smeller... Så også i går, noen ganger er Fie og Sol de eneste hundene der, mens i går var det ytterligere 3 hunder til, da blir det liv i leiren det er helt sikkert. Heldigvis gjør Fie som hun vil - går ut og inn i hytta og bilen som det passer henne uten så mye som å se på de andre hundene der, hun overser dem totalt - men kommer de bortil bilen vår ligger hun i buret og bare letter litt på leppa, det holder det. Nå ser det ut som om Sol også kan få den tilliten - jeg tror nok ikke jeg tar sjansen enda, men vi får se.

Jeg rakk til og med en fin treningsøkt oppe på jordet før jeg dro til banen. Jeg gjentok noe av det vi gjorde på mandagen, samt trente litt på forstyrrelser i tillegg for Sol.

Etter banen var lukket og stengt for kvelden, fikk jeg endelig lagt inn endel bilder på hjemmesiden min - utrolig med sant. Jeg skulle nok hatt et bedre kamera, men det får jeg nok ønske meg til en eller annen anledning tror jeg.

I dag har vi vært inne ved vannet og trent. Det var en grei økt det også og på hjemveien kastet vi en markering med forstyrrelse på tilbakeveien for Sol - hun løp helt nedtil forstyrrelsen - men gjorde ikke antydning til å bytte. Ellers har vi bare kost oss i det fine været. Jeg ble spurt om Fie og jeg kunne være med på en oppvisning til lørdagen på Jakt og Fiskedagene på Elverum, jeg hadde kjempelyst - men så var det denne vakta mi da, heldigvis har jeg fått en annen til å ta den så da blir jeg med jeg også. Kanskje jeg finner noe fint utstyr der oppe - pengene får alltid bein å gå på - på den type steder... skjønner ikke det. Jeg har det meste av jaktutstyr - men det er alltid noe jeg ønsker meg i tillegg, utrolig hva man trenger...

Jeg har jo vakt denne uka og det store som har skjedd er en observasjon av 2 villsvin for 2 uker siden - jeg har hatt Østlandssendingen, radio, på tråden hver dag denne uka. De ville til og med komme ut her å lage en radioreportasje fra stedet. Heldigvis har jeg greid å ro meg unna den der... En kan vel trygt si at sporene både er kalde og har regnet bort i mellomtiden, dessuten tror jeg det er kjælegriser på rømmen som har blitt observert og ikke villsvin. Jeg har ikke den helt store lysten til å være med på radio akkurat - i hvert fall ikke om det temaet der.

Ingen kommentarer: