søndag 2. august 2009

Spor

I dag har vi gått spor. I går la jeg et konkurransespor for Sol - hennes første. Sporet hadde alt som det skal inneholde - avhopp og sårleie, samt vanskelig terreng. Det er ikke til å unngå at terrenget står endel på høykant i sporene våre.

Jeg var veldig spent på hvordan Sol ville takle dette sporet, spesielt lengden. Det gikk veldig bra, hun hadde ingen store vanskeligheter underveis. Det eneste jeg måtte stoppe var utgang på ferskspor - da bare holdt jeg igjen og lot henne finne tilbake til sporet selv, noe hun gjorde veldig bra. Vi kom til sporslutt uten flere vanskeligheter, heldigvis.

Jeg hadde også lagt et temmelig rotete spor for Fie, det gikk alle veier for å si det sånn, ikke spesielt godt gjennomtenkt fra min side - jeg bare la det som det falt meg inn. Fie gikk også veldig bra, men jeg gjorde det jeg ikke skal gjøre - jeg dro henne av sporet rett før sporslutt. Jeg mente jeg visste bedre - hah, akkurat som om jeg gjør det, det er Fie som har rett ALLTID. Når skal jeg lære det montro....
Vi kom greit til sporslutt da jeg lot Fie overta føringen igjen... Det jeg trøster meg med er at Fie tåler at jeg gjør sånne feil nå, hun er såpass erfaren heldigvis.

Etter begge sporene var gått, gikk vi inn til vannet. Jeg hadde med ett par dummier som ble kastet enkelt for Sol - som fortsatt har en eller annen ide om vann og dummier. Men, det gikk helt greit i dag. Det Sol ikke fikk inn, fikk Fie inn - det er en fordel å ha to hunder da, jeg mister ikke noen dummier på vannet i hvert fall.
Så planen videre er å gå sakte fremover og få opp avstanden igjen for Sol.

Ingen kommentarer: