torsdag 29. oktober 2009

Bill på besøk.

Bill


Fie, Sol og Bill


Bill har vokst seg stor og flott. Han har utviklet seg til å bli en flott og maskulin hannhund. Jeg skal hjelpe Anita og Bill med jakttrening i tiden fremover, ha et lite privatkurs så de kommer i gang.

I dag var det test av grunntreningen - og den var veldig bra den. Han kunne alt vi prøvde på, gå fot både koblet og fri, sitt og bli samt innkalling. Det er jo alltid rom for forbedringer - men det gjelder oss alle. Bill hadde ingen problemer med sitt og bli mens jeg kastet dummier rundt ham og gikk og plukket dem opp etterpå.

Innkallingen var rask og helt korrekt - han satte seg ned foran Anita, supert. Temposkifte i fri ved fot gikk også bra. Jeg er imponert over begge to. Så til neste gang skal de fortsette med dette - og da trene i forskjellige miljøer ute. Anita skal også begynne med dummy og hold trening med Bill, men Bill skal ikke hente dummier før tidligst neste gang de er her. Vi forsøker å få innlæringen riktig, det er viktig for både Anita og Bill, de er nybegynnere begge to. Dette er gøy begge to.

Vi avsluttet økta med Sol og Fie - de hadde sittet på sidelinjen å sett på hele tiden, utrolig god trening for dem. De er jo vant til å vente - men da jobber jeg med en av dem og ikke med en helt annen og så lenge... Sol fikk sidedirigeringer og ut bak, to dummier til hvert sted, samt en dobbeltmarkering med stoppsignal og skifte av retning - det gikk bra.

Fie fikk enkeltmarkering med mange forstyrrelser både på vei ut og inn. Hun holdt orden på dem alle. Jeg avsluttet med en dirigering som også var vellykket.

Alt i alt, en flott dag.

Ingen kommentarer: