torsdag 13. november 2008

Det går bedre idag

Jeg har holdt Sol i bånd i dag, og hun virker bedre. Hun er nok både øm og lemster i kroppen etter gårsdagens flyvetur, men jeg tror ikke det er noen skader som må sjekkes av veterinær. Sol ble fornærmet over å måtte gå i bånd hele turen både imorges og nå i ettermiddag. Jeg tror det er lurt å holde henne under kontroll i noen dager til, slik at alle eventuelle blåmerker og slag blir leget.

Siden Sol er mer i ro, har jeg gitt Fie fri også. Jeg tenkte jeg skulle ta ut blod av fryseren så kan jeg legge et lite spor til Sol imorgen tidlig som vi går på ettermiddagen. Spor er en ypperlig aktivitet nå når hun allikevel må gå i bånd. Det blir spennende å se hva hun husker, vi har ikke gått spor siden snøen kom for 2 uker siden eller er det 3 uker mon tro.

Jeg har trent litt lineføring i skogen siden jeg nå engang har henne i bånd, vanligvis trener jeg fri ved foten i skogen. Sol er helt klar for trening hver gang jeg tar en liten økt, uansett hvor vi er. Det er veldig greit å trene på forskjellige steder hele tiden, i hvert fall det som er enklest som fri ved foten og sitt og bli. Vi har trent hjemme utenfor, i skogen, på forskjellige jorder, langs veien og i Drøbak. Det er vel det som kalles å generalisere på fagspråket, det var i hvert fall det Geir Ottesen fra NKK forklarte da jeg var på Trinn I og ettersøkshundkurs for ett års tid siden.

Ingen kommentarer: