onsdag 12. november 2008

Sol har vondt

Nå har det vært noen dager hvor det egentlig ikke har skjedd så mye. Jeg har vært opptatt med endel møtevirksomhet, og da blir det stort sett kjedelig for hundene. Litt trening har det blitt, vi hadde en vellykket lydighetsøkt igår.

Idag var planen å trene sammen med Mio og Mette. Vi hadde uflaks og Mio løp ned Sol på vei til treningsjordet. De kom fra hver sin kant og Mio traff Sol midt i siden. Dessverre hadde han stor fart, så Sol ble kastet opp og bortover og landet på siden. Hun hylte noe vederstyggelig, men det var vel like mye av sjokk som av smerte. Men, hun fikk vondt i beinet - hun ville ikke trå ned. Vi snudde og jeg bar henne hjem for sikkerhets skyld. Jeg fikk trent armmusklene skikkelig, jeg merket at hun veier ca. 16-17 kg.

Vi fikk time hos veterinæren kl. 16.00. Sol gikk rett inn og la seg til å sove, hun var tydelig preget av rundkastet. Nå har hun sovet i noen timer, og hun virker litt bedre, også i beinet. Etter kontakt med dyrlegen nå ble vi enige om å se det an til i morgen. Hun har ikke hevelser, og hun ømmer seg ikke når jeg klemmer og sjekker beinet på andre måter. Jeg tok henne med ut, hun haltet litt ett par tre skritt, men så gikk det over. Inne halter hun ikke i hele tatt nå. Så jeg tror hun har fått seg en smell og har vondt av den, men at det vil gå over i løpet av ett par dager. I alle fall har jeg time hos dyrlegen i morgen, dersom jeg tror det må sjekkes nærmere. Hadde jeg vært i det minste tvil om at dette sannsynligvis ikke ville gå bra hadde jeg dratt til dyrlegen idag.

Nå lurer jeg på hva det er med meg og hund/bein kombinasjonen. Det er jo ikke lenge siden Simba, broren til Sol, ble friskmeldt på veterinærhøyskolen. Så da var det vel på tide med en ny beinskade kanskje..... Fie har jo hatt mye problemer med beinskader, selv om det nå er over 2 år siden sist...

Bildene under er fra igår.

Sol og Fie leker bra sammen


Ingen kommentarer: