lørdag 22. november 2008

Litt av hvert....

Nå har det vært noen dager uten at vi gjort noe spesielt. Torsdag kom eldstemann hjem på perm fra Bardufoss og gjensynsgleden var stor fra både Fie og Sol. Ragnar og Fie har et utrolig godt forhold. De leker sammen enda! Ragnar syns også det er utrolig koselig å gå tur med Fie, helst seint om kvelden. Fie setter stor pris på alenetid med "storebror" uten Sol på slep. Så Fie har hatt noen flotte dager nå.

I går ble det en heller kjedelig dag, da det var duket for bursdagsselskap og mye forberedelser for meg. Det var liten tid til hunder og trening - da er det godt at andre trår til og går ettermiddagstur i hvert fall. Jeg fikk jo luftet meg litt på morgenen da og sett hvordan skogen var da - den er like flott bestandig!

Men, idag har vi hatt en super dag både jeg og hundene. Vi dro på rådyrjakt på morgenen. Det er alltid like spennende og jeg har alltid troen på at idag, da får vi dyr. Fie gjorde jobben sin hun; hun fant dyr og støkket - men dessverre dro de feil vei - over riksveien. Da er det bra at fløyta virker! Sol får lov å være med, hun tusler rundt beina mine og lurer vel egentlig på hva Fie driver med. Jeg håper jo at hun skal få være med på et rådyrfall snart, og at hun etterhvert skjønner hva Fie driver med. Fie går tidvis sammen med meg og tidvis sammen med en av de andre. Det rare er at holder han i kobbelet hennes - er det han hun forholder seg til selv om jeg er 2 meter bak. Fie forstår hvem hun jakter sammen med der og da, og syns også det er helt greit. En så flott morgen og formiddag måtte avsluttes med bålpause og kaffe/matpause før vi dro hver til vårt. Sol har ligget rett ut resten av dagen. Hun lader opp til i morgen, hvor forhåpentligvis noen av søsknene hennes kommer på besøk. Da blir det endelig leketid igjen. Det er bare Fie hun leker med ellers.

Vi gleder oss veldig til i morgen alle sammen, det skal bli morsomt å se forhåpentligvis noen av søsknene igjen.

Ragnar hjemme på perm - stor gjensynsglede

Fie's 2. fører på jakt

Jentene i røyken

Bålkos etter jakta


Ingen kommentarer: