søndag 16. november 2008

Jobb og trening

Jeg trodde vi skulle få en stille og rolig lørdags kveld - det slapp jeg. Litt og kl. 18 ringte politivakta og meldte elgpåkjørsel. Da var det bare å kle på seg, putte Fie i bilen og dra avgårde. Heldigvis fikk jeg med en til, vi forsøker å være to når det er elgpåkjørsler, da slapp jeg å gå med våpen. Jeg kunne fokusere fullt ut på Fie.

Elgen skulle visstnok være truffet i bakbeinet ifølge bilisten bak. Jeg sjekket stedet først alene, kunne ikke finne hverken blod eller ett eneste hårstrå fra elgen på veien. Fie sporet det i en stor runde. Klovtrykkene fra elgen tilsa at det ikke var skader på den, det var ikke sprik på noen av klovtrykkene. Det var små trykk, så det var en kalv det dreide seg om. Etter ca. 1 1/2 times sporing kom vi tilbake til påkjørselstedet - vi kom ut på veien ca. 50 meter på oversiden. Elgkalven var nok på vei tilbake til mammaen sin - og det var jeg glad for. Det er ikke noe gøy å stå å slakte elg en lørdagskveld. Så da gikk den kvelden fort, jeg var temmelig sliten da vi kom hjem så det var dusj og senga neste.

I dag har vi hatt en veldig trivelig dag. Først tur i nydelig vær. Jeg la et blodspor for Sol, det var vel mellom 150 og 200 meter langt og liggetiden var ca. 4 timer, det var også ett par vinkler i sporet, de var litt avrundede da. Sol gikk kjempebra, dette er noe hun synes er kjempegøy, det er helt sikkert. Gleden og stoltheten over å finne klauven i enden er stor.

Fie syntes ikke det var noe gøy å være inne mens Sol fikk gå spor, så jeg tok med noen dummier opp på jordet og hadde en fin treningsøkt der.

Vibecke som har søsteren til Sol, Jennie, ringte meg tidligere i uka og lurte på om vi ville være med å trene i Mossehallen, selvfølgelig ville vi det. Vi var der ved 18-tiden og jeg hadde med både Fie og Sol. Sol syntes det var eet merkelig sted - det var mange hunder der. Det var også noen som spilte fotball ved siden av oss, hallen er delt i tre med plastmatter og nett, så det var noe bråk fra fotballen. Sol syntes det var litt skummelt til å begynne med, men så var det greit. Jeg fikk trent både å gå fot og sitt og bli med henne. Fie trente jeg fri ved foten og mannekengen for de som ikke vet hva den er: det er stå, sitt og dekk under marsj i en firkant hvor jeg går en runde mellom hvert moment.

Det var kjempekoselig å møte Vibecke, Alf Roger og Jennie igjen, Celine (collie) og Iver (brun tjukklabb) var også med da. Jennie og Sol har blitt mer like i hodet siden sist vi så hverandre. Begge to har mørknet, og nå er Jennie rød i fargen, ligner på Josh det er i hvert fall sikkert. Det er ikke vanskelig å se at de er søsken. Det skal bli spennende å se broren Bill, som også er rød, igjen. Jeg fikk til og med tatt noen bilder av Jennie og Sol sammen, utrolig. Begge to satt kjempefint ved siden av hverandre, det er flinke jenter det tenker jeg.

Jennie, Fie og Sol

Jennie og Sol

Jennie

Ingen kommentarer: