mandag 30. november 2009

Kjedelig dag for Fie og Sol

Sol kjeder seg

I dag har Fie og Sol kjedet seg endel. Det skal være sunt har jeg hørt, men det syntes ikke de. I og med jeg har bursdag og vi hadde middagsbesøk var det ikke mye tid jeg hadde til hundene. Jeg hadde mer enn nok å gjøre med forberedelsene til besøk. Dermed ble den maskuline delen av familien sendt ut på tur med hundene, noe jeg merket godt på Fie og Sol da de kom hjem. 1 time på øret og så var de klare for mer action. Men, jeg tok meg tid til en halvtime rett oppe i skogen med noen dummier. Da var det byttetrening med Sol. Jeg har etterhvert funnet ut at noen dummier er mer populære enn andre - og hva er da bedre enn å kaste den dummien hun liker minst og bruke den hun liker best som bytteavledning når hun kommer inn? Hun lot seg friste en gang, og så gikk det bra etterpå. Jeg regner med at det er det samme som står på programmet i morgen. Dersom det ikke ligger for mye snø - det har kommet 5 cm hittil og det snør enda.

Jeg la ut et felt også - så Sol fikk strekt litt på beina. Der var det ingen antydninger til bytte heldigvis. Fie fikk være med litt, men jeg har latt henne få fri i og med hun gikk ganske tøft på fredag. Det er greit at musklene hennes får tid til å komme seg igjen etter hardjobbingen.

Det er alltid koselig med besøk når besøket har med seg mat syns Fie og Sol. Fie og Sol er helt ville når foreldrene mine dukker opp, de vet at da er det wienerpølser på gang.... I dag var intet unntak, mesteparten av pølsene havner i fryseren og blir brukt som godbiter innimellom.

Ingen kommentarer: