søndag 15. november 2009

Treg på nett


Josh, Sol's pappa på vei inn med fasan

Den siste uka har jeg vært treg til bloggingen. Det har vel ikke skjedd så mye heller - vi går våre turer og trener litt innimellom. Jeg har både gått tur og hatt med dummier, samt hatt egne treningsøkter på jordet ovenfor meg. Vi har trent på litt forskjellige ting, vi har hatt markeringer, dirigeringer, minnesmarkering og felt. Vi må trene litt på felt også, det er jo jaktcup om en uke - da er det feltsøk som står på programmet, jeg har tenkt til å være med på den.

På torsdag var Bill her igjen. Vi fortsatte med sitt og bli, fotgåing og innkalling. Dummytreningen er begynt, og vi forsøkte litt forsiktig med det. Etter litt luring, gikk det veldig bra syns jeg.

Fredag fant kong Vinter ut at det var på tide å melde sin ankomst - jeg er ikke sikker på om jeg er enig i det enda, altfor tidlig for meg! Selvfølgelig har jeg også vakt, og på det sledeføret var det også en påkjørsel. Ringte bilføreren som kjørte på dyret? Nei, det var det en annen bilist som gjorde, rådyret lå midt i veibanen da han ringte. Litt etter kravlet det seg under autovernet og ned i grøfta - der lå det og tittet på meg da jeg kom. Det er tøft å skyte dyr - men absolutt en nødvendighet. Et rådyr som ligger nede når det kommer mennesker, og det ikke gjør forsøk på å flykte - det dyret er alvorlig skadet. Jeg fikk listet meg innpå det bakfra og gjort slutt på lidelsene det hadde. Sol var med i bilen og fikk komme ut å se og lukte på dyret, kjempegøy. Jeg hadde god hjelp av både Fie og Sol da jeg slaktet, det er kjempespennende - det er alltid noe godt som jeg skjærer av.... Lørdag tok vi fullstendig treningsfri - gikk bare en kjempelang tur i skogen.

Ingen kommentarer: