torsdag 19. november 2009

trening i dag også...


Jeg drømmer om fjellturer med suverene treningsforhold jeg...

til tross for dårlig vær - det måtte selvfølgelig regne.

Med gårsdagens velykkede trening med Sol i tankene, tenkte jeg at jeg skulle fortsette idag. Jeg gikk tilbake til samme sted som i går, og la ut endel dummier. Fie ble sendt, og da hun var på vei tilbake kastet jeg en forstyrrelse rett mot henne og sendte Sol. De møttes ved dummien Sol var ute etter. Det var tydelig Sol husket gårsdagen og hva vi gjorde. Jeg sendte Fie på nytt, og da hun hadde dummien, forsøkte jeg å sende Sol - og Sol husket!! Hun dro rett ut og hentet sin dummy. Jeg gjentok noen ganger før vi forflyttet oss videre.

Jeg la ut 2 dummier og sendte Fie, tenkte at nå skjønner Sol dette. Men, neida hun løp 10 meter ut - heldigvis returnerte hun ikke, ble bare stående å glo på meg. Da Fie hadde kommet inn og avlevert, kalte jeg Sol inn og gikk ut igjen med den dummien. Jeg gjentok forsøket, og når Fie hadde plukket, sendte jeg Sol - nå skjønte hun det, og dro rett ut og hentet sin dummy. Jeg gjentok en gang til, like vellykket denne gangen - da ga jeg meg. Skikkelig gøy at Sol klarer å forstå forskjellen på knalling og sending - hun måtte virkelig fundere på dette igår. Så da hadde vi en skikkelig vellykket trening idag også, til tross for elendig vær.

Det var asfalttrening i Råde ikveld, men da meldte jeg pass - elendige kjøreforhold med tjukk tåke og høljende regnvær gjorde at sofaen kalte på meg....feiging som jeg er.

Ingen kommentarer: