mandag 30. november 2009

Så kom snøen.

Apropos snø; Trening i fjor vinter - med truger



Idag lå det tung våt snø, og det vekslet mellom sludd og regn mens vi var ute. Jeg hadde bestemt meg for hva vi skulle gjøre på tur - jeg skulle ta med dummysekken og trene litt forskjellig; bytting, stoppsignal og linjetag.

Jeg har funnet ut at Sol ikke liker de oransje dummiene noe særlig, dvs. er det flere å velge mellom tar hun en annen, akkurat som hun elsker Ruffweardummien - sikkert fordi jeg sjelden bruker den. Da er det ikke vanskelig å gjette hva jeg gjorde; selvfølgelig kastet jeg den oransje og lot Ruffwear være bytteobjekt. Det rare er at de 3 første gangene gikk det veldig bra, for så plutselig å oppdage at "næh, der er den jo, den må jeg ha". Da ble det byttet så det sang, jeg fortalte at det var ikke noe lurt. Vi forsøkte igjen, hun byttet og jeg sa hva jeg mente, dette skjedde en 3. gang også. Så fulgte 2 ganger uten bytting - faktisk ble det ikke noe mer bytting i dag, enda jeg brukte den oransje å kaste. Som en superbelønning fikk hun hente yndlingen sin ett par ganger.

Jeg la ut noen dummier til linjetag, og sendte Fie og Sol annenhver gang, med en gang Fie plukket ble Sol sendt - nå fungerer dette veldig bra.

Som en avslutning tenkte jeg å forsøke noe som ble foreslått på fredag; å sende fra et jorde gjennom skogholt og ut på neste jorde. Jeg tok med begge to da jeg la ut 2 dummier - og sendte Fie først, hun var ikke i tvil - da Fie hadde plukket sin sendte jeg Sol, hun visste hvor hun skulle hun også. Dette gikk helt supert, så det skal jeg forsøke mer, bare lengre ned på jorde - da må de løpe over en liten skogkledd åsrygg som ligger mellom de to jordene.

Alt i alt hadde vi en våt, kald men flott trening i elendig vær, men som det så fint heter "det fins ikke dårlig vær, bare dårlige klær".

Ingen kommentarer: