søndag 13. juli 2008

De vokser fort

Etter å sett litt på bildene jeg har tatt den siste uka, ser jeg stor forskjell på størrelsen på valpene. Det begynner å bli trangt om plassen, enda de bare er 6 stykker. Men det er bare bra at de ikke er fler, da er det flere pupper å velge mellom for dem.
De er morsomme å se på når Fie går oppi kassa til dem. Hun legger seg ned og de myldrer mot henne, kaster seg over puppen, suger og pumper som besatt alle sammen. Plutselig senker roen seg over dem, da har melkestrømmen begynt. Det hører jeg også, det kommer fornøyde grynt fra alle sammen, halene står rett ut og ingen urolige bevegelser, de er ubevegelige, de svelger unna det de kan. Vi har også klart å ta bilde av en av dem med stor melkebart, det var gul hann. Når melkestrømmen stopper bytter de plass i vill fart igjen, og så begynner hele moroa på nytt. Etter ett par skift er de fleste fornøyde unntatt de 3 grådigste, de håper fortsatt på mer mat. Ofte sovner de mens de suger. Samtidig med matingen foretar Fie stell av dem, de er fortsatt avhengig av å bli massert av Fie for å holde fordøyelsen igang. Uansett hvor hvor mye hun slikker, slipper ikke valpen tak i puppen, den snurrer rundt med puppen i munnen, det går så bra så.
I går var det kloklipp igjen, klørne er spisse og små som synåler og Fie er pent brodert sammen midt under så jeg må passe på akkurat det. Klørne henger seg fast i stingene når valpen ligger og pumper. Jeg klippet alle sammen på 1/2 time og det er bra syns jeg.








Ingen kommentarer: