tirsdag 15. juli 2008

Flere øyne åpnes

I dag skimter jeg flere øyne. Blondi og Ram begynner også å få små sprekker. Det er spennende å titte til dem hver gang nå, for å se om jeg ser mer øyne. De spiser som noen hester, Fie legger seg til dem med 2 til 4 timers mellomrom og mater og steller. Noen ganger tar hun seg god tid, andre ganger så er det såvidt de får spist og blir stelt før hun hopper ut igjen. Jeg skjønner henne litt da, de er rimelig desperate hver gang hun kommer, det kunne jo hende det var siste gangen.... Men, du verden så koselig vi har det når jeg setter meg ned ved siden av kassa. Fie sovner der og valpene spiser og koser seg. Fie har også kommet og hentet meg for å ha selskap ved siden av kassa, hun har sine meninger den dama der. Jeg syns det er koselig da, vi er sammen om valpene på den måten.

Vi har de siste dagene gått lengere turer også, Fie føler tydeligvis for å bevege seg. Hun er vant til å være i mye aktivitet, og føler seg i form til det. Vi går en drøy times tur i raskt tempo. Da er det siste vi gjør før vi går å mate valper, og det første vi gjør når vi kommer tilbake er å sjekke valpene. I dag merket tydeligvis valpene vi kom tilbake, for maken til konsert de holdt, de prøver å bjeffe, de "synger" og uler for oss. Det var virkelig liv i leiren.

Fie har også fått tilbake arbeidslysten. Vi tok med oss noen dummier opp i skogen og trente litt. Men jeg fant ut at så lenge hun er brodert sammen midt under må vi ta hensyn til det, så det ikke er noen sting som går opp. I går gikk vi igjennom hele programmet til Elite klasse i lydighet, jøss så flink hun var. Hun må tydeligvis ha noe annet å tenke på innimellom, det er ikke jaktlabb for ingenting.


Shiny til venstre Big til høyre, de koser seg de også

Er ikke vi søte eller?

Mini og Blondi har samme appetitten..

Goldi med en større melkebart

Ingen kommentarer: