onsdag 16. juli 2008

Nå har hele gjengen fått øyne - mer eller mindre...

Idag har øynene til Mini og Shiny også åpnet seg så vidt. Nå har alle valpene små, små øyne. De begynner å ligne på valper etterhvert... Shiny og Mini har frem til nå vært mindre enn søsknene sine, det kommer av at de er resultatet av 2. dags parring. Etterhvert er det ikke så lett å se at de er mindre, vi ser det på vekta, men ikke ellers. De er like aktive som alle de andre. Jeg ser også at Goldi er mye mer aktiv. Hun bare sov og spiste den første uka. Nå er hele gjengen forholdsvis like i aktivitetsnivå. De sjangler rundt i kassa, etter de har spist. En av valpene har lært å bjeffe litt, jeg aner ikke hvilken. Jeg sover fortsatt nede sammen med valpene og Fie, jeg lå og hørte på små enkeltbjeff i natt, men orket ikke å stå opp for å finne ut hvem det var. Jeg er helt sikker på at det ser jeg i løpet av dagen. Ellers er det mye lyd i dem, de grynter, piper, knurrer og "synger".

Fie og jeg går turer på drøye timen i raskt tempo, vi føler for å bevege oss nå. Denne uka har jeg vakt i Viltnemnda, og da er Fie og jeg klare for utrykning døgnet rundt. Jeg håper det blir en stille uke av hensyn til Fie, selv om hun helt sikkert syns det er helt toppers å dra ut for å lete etter skadde dyr. Hun fant et rådyrkadaver til meg for ett par dager siden, og var kjempefornøyd med seg selv, endelig kunne hun jobbe skikkelig syns hun. Når telefonen ringer midt på natta er hun veldig klar, da har hun nesten ikke tid til å vente på at jeg får kledd på meg, hentet våpen etc.

litt "traving" rundt i kassa før vi sovner



Shiny til venstre og Big til høyre

"Big"


"Shiny"

"Ram"

"Goldi"

"Mini"

"Blondi"

Ingen kommentarer: