tirsdag 29. juli 2008

I dag har den tobeinte mor hatt mye å gjøre...

Idag har dagen vært veldig travel for meg. Valpene har blitt passet av resten av familien. Det er absolutt en fordel at en har ferie, en er sykemeldt og en jobber hjemme... da har valpene stadig mulighet for tilsyn ute.

Jeg har fått tak i 2 bur som skal settes opp. 1 skal stå ute i forbindelse med innhegningen og 1 skal stå inne, ikke enda, først må valpekassa ut, men Fie bruker den stadig til å fore valpene så buret får vente litt til. Uteburet skal jeg dekke til så valpene får en trygg "hule" å trekke seg tilbake til.

De har også fått høre endel kraftige lyder, det går i amcar her og det buldrer når de blir startet opp. Vi har også hatt besøk av ett par Harley Davidson sykler - de er ikke akkurat lydløse de heller... Vi ligger også midt i helikopter og sjøflytraseen, og det er mye av den type lyd også. Valpene blir vant til mye lyd. De har også fått høre Kenwood kjøkkenmaskin idag, og alle som har hørt den vet hvordan den bråker. Den var litt skummel, men Fie gikk i kassa og matet dem og da roet det seg og lyden ble ignorert av valpene etterpå. Er det noe valpene syns er skummelt lar jeg Fie roe dem med mating, da glemmer de det skumle.

Nedefor er noen bilder vi tok i går, i dag har jeg ikke hatt tid.

Fie har stadig tid til litt påfyll for små sultne valper

Hvile må til for små valper

Fie storkoser seg med valpene ute

Leken går inne

Ingen kommentarer: