torsdag 31. juli 2008

Nå skjer det litt igjen

I dag har valpene vært ute store deler av dagen. Sola skinner og det har vært 27 grader, da er det fint å være ute for store og små.

Fie nektet for første gang å mate valpene i formiddag, hun har begynt avvenningen av valpene. Jeg må si jeg har stor forståelse for det, de tennene som valpene har er som nåler, jeg merker godt at de tar tak i tær og ankler. Fie har heller ikke matet valpene på natten de 2 siste nettene. De har ikke akkurat tatt skade av det, men er supersultne når jeg står opp kl. 07.00. Da går maten ned på høykant. Jeg hjelper til med foring 4 ganger daglig fra i dag av. Valpene får mat ca. kl.07.00, 12.00, 17.00 og mellom 22. og 23.00 ettersom når jeg legger meg. Fie mater dem når hun selv vil. Jeg har forsøkt å få valpene til å drikke vann, men de skjønner ikke akkurat det enda, det kommer nok snart.

Klørne har blitt klippet i dag, de vokser utrolig fort. Jeg sjekker også ører og tenner samt kroppen deres. De må lære seg det, men de er noen kålormer for å si det mildt. Jeg har fått hjelp av datteren min, jeg holder og hun klipper. Jeg har skjønt jeg trenger lesebriller!!! Jeg har problemer med å fokusere på klørne, jeg ser dem men det tar for lang tid, valpene har lopper i blodet og vil absolutt ikke sitte stille mer enn høyst nødvendig.

Valpene har også begynt å finne ut at kroppen deres har bein både foran og bak. De forsøker å fange labbene sine, de er bare så søte. De leker også mye mer, kommer det lyd kommer også Fie løpende, hun megler veldig. Hun liker ikke at valpene knurrer og leker med lyd, jeg regner med hun venner seg til det etterhvert. Hvis ikke får hun det veldig travelt fremover.

Maten smaker

Mat må de også ha

Bill har fått alle tennene


Leken er i gang

Plutselig fant Shiny ut at han har bakbein!!

Valpene finner klatrestativ som vi har avskrevet..

Shiny

Shiny klør også i tennene

Blondi klør i tennene og knuta er fin å bite i

Ingen kommentarer: